wili

Alla inlägg under december 2011

Av Wilda - 31 december 2011 07:25

Då har jag äntligen varit med om min första jul- jag säger bara- WOW! Detta borde infalla fler gånger på året, jag menar kolla in detta berget:


  Tänk och få öppna så många julklappar varje dag!


Nu var det ju bara så att jag tyckte papper och snöre var roligare än innehållet- fick man ha det????? Åh nää minsann, det kastades i sopsäck direkt! BUUUUUUU....


    

Titta så många fina klappar jag fick! TACK SNÄLLA TOMTEN!


Jag var inte ett dugg rädd för Tomten, tyckte han var helt ok, Ebbe däremot var lite fegare i början och ville inte att han skulle komma in.


- ÄR DU GALEN, har du sett vad många paketer han har med sig! Släpp in Gubben och låt det gå undan!!!!!!!


  Ebbe & Jag i full sula!!!!!


   Juldagen- spelar maraccas- skitkul!


                                Och till sist vill jag önska alla ett riktigt


                      GOTT NYTT ÅR!

Av Wilda - 29 december 2011 06:50

Då var fototävlingen avslutad- jag blev 6:a, inte illa pinkat, jag menar det var 500 bidrag som var med och tävlade. HURRA för mig!


 


Men vad Mamma inte visste var att vi tävlade i Halloween tävlingen med och kom med där oxå!


  

Utan vår vetskap hamnade vi på 3:dje plats!!!!!!


http://blogg.jollyroom.se/rosta-pa-din-favorit-i-halloween-tavlingen/


I alla andra tävlingar har man en 1:a, 2:a och 3:a, men inte här, no no, vad är det frågan om, snacka om att bli snuvad på en prispalls placering!!!! Buuuu huuuu.....


Här vinner bara 1:an och 2:an, ska maila in och klaga (jag är ingen dålig förlorare, men rätt ska vara rätt) Buuuuuu  huuuuu muuuuuuuuu......


Snacka om att det finns orättvisor i världen, detta måste jag gå vidare med, JAG VILL HA MITT 3:DJE PRIS!!!!!!


Detta komma att sätta sig som ett sår i mitt lilla 8- månaders hjärta för all framtid, är det så här en liten flicka ska må...... uuuuäääähhhhhhhhh, allt jag kräver är att få ett pris.... jag kom faktiskt med i båda tävlingarna, det i sig är värt ett pris (tycker jag)


Nu ska jag rulla iväg lära-gå-stolen till köket och trösta mig med lite fullkornsgröt....


Scarred for life.............



Av Wilda - 28 december 2011 12:15

Några dagar innan jul var mina kusiner Moa & Alexander här för vi skulle fota en bild på oss 3 som skulle ges i klapp till Farmor & Farfar. Så här blev det:


             


Dom blev jätteglada för tavlan! Tyckte jag såg en liten glädjetår i Farmors öga!

Av Wilda - 27 december 2011 17:21

Hej alla glada! Det har väldigt dåligt bloggande jag vet, men nu ska det nog bli bättre. Mamma har varit hos Farbror Doktorn idag och ska till naprapat med ryggen imorgon.


 


Pappa ska börja jobba imorgon så nu får Mamma och jag klara oss själv!! Jag tänkte som så här, varje gång Mamma ska lyfta mig släpper jag en redig brakfis som gör att jag lyfter från golvet. Då måste det ju bli lite skonsammmare för hennes rygg!!!


 


Här kommer några bilder som vi tog innan Mamma blev krökt i ryggen, vi har inte pallat lägga upp dom bara.... det är min nyårs outfit!!!!


   TA-DA!  


  

- Hmmmm, vad är detta som kliar i skalpen mån tro??????


  

- Ahhhh, sicket skrot, fjädrar och skit, vad ska det va bra för??????

Av Wilda - 21 december 2011 17:18

Mamma har fårr ryggskott....lagom till jul, typiskt! Därför har vi inte varit sugna på att blogga, eller rättare sagt hon har svårt att gå upp där uppe till datorn.


Hon kan inte ens lyfta lilla mig så min Pappsi får vara hemma och vårda både mig och henne..... lyllo oss!!!!


Men idag orkade hon sig upp och fick en glad överraskning. Hon hade anmält mig till en fototävling och vi kom med!!!!


Nu vill jag att ALLA går in och röstar på mig, BARA MIG, VÅGA RÖSTA PÅ NÅN ANNAN!!!!


          JAG HAR NUMMER 10.


  


          http://blogg.jollyroom.se/tomtetavlingen/


                           Lycka till till mig!!!!

Av Wilda - 17 december 2011 06:24

Igår var det en händeserik dag kan ni tro. Ida & Linda landade hemma hos oss 9,45. Därefter rullade vi ner till stan. Vi började på Valen Gallerian och hann bara rulla in framhjulen i entren så kom det fram 2 tjejer och skulle dela ut nåt.


Mamma bara (äh det är väl nåt reklamblaj bara)


- Varsågod! Presentkort på H&M!!!!!! 100 kr

  - Tjiii tjjing, catjing! Tackar vi för!


Glada i hågen tog vi hissen upp, först stopp på TGR där Mammorna handlade lite, jag fick en prinsesskrona som vi ska ha i studion.


  

Sen bar det iväg till Kappahl där vi fått 50 kr i bonuscheck, detta resulterade i en ny huvudkreation.


  Söt va?!!!


Sen in på det nya H&M. Superbra lösning för oss med vagnar, kom fram överallt!

Jättefina kläder! Mamma hittade ett par termobyxor som passar till en jacka hon köpt mig. Dom kostade 199 kr. Taget!

När hon skulle betala fick hon 1 kr tillbaka. Presentkortet var på 200kr!!!!!!!


YAUSA, vilken lyckofredag, gratis termo!!!! TACK H&M, we like you a lot!!!!


Hissen ner, styrning mot:    Vad annars liksom!


  

 - Jag har lädert, ska vi dricksa dom?!!!


Men dom hade ingen växel så vi fick 1 krona extra tillbaka, YAUSA igen!!! Vad är detta för en dag va?!!!!


Mätta och belåtna rullade vi vidare till   där min Morfar jobbar.


Fatta vilka fina saker dom har i Shoppen, leksaker, smycken, vykort, prydnadssaker, julpynt och mycket mer, GÖR ETT BESÖK, vill ni sen gå in på utställningarna kostar det endast 30 kr. 


Så har ni inte handlat alla julklappar, gå till Museumshoppen utan att passera gå!!!


På vägen hem gick vi på Jysk och sen Entre, där delade vi på en   

och vann 10,000 kr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


NOT! Turen hade tagit slut!!!! Lurade!!!!!!


ÖB blev sista stoppet och Idas Mamma fullständigt körde in i varenda vara som stod på golvet.


- Hallå vad var där i din Coca Cola???


Då välte min Mamma ner en stor förpackning med toarullar.


- Ja vad vad där i din Cola då!!!!


Bäst att vi rullar hem nu, Idas Mamma avlutade det hela med att välta ner en orkideé blomma som stod vi utgången!!!!!!  TACK OCH GODNATT!!!!!


   

Av Wilda - 13 december 2011 07:26

Inlärningsförmågan är för tillfälligt på topp! Jag har lärt mig att äta rån med smör på.... mumsigt, kladdigt, smuligt (till Mammas stora fasa!) härligt gott!!!!


    


Det är en härlig känsla att smula sönder rånen så det frasar ner på golvet hi hihi


Vet inte hur mycket som kommer i gapet men men.....


    


I söndags låg jag på mage och plötsligt gjorde jag något trick för rätt som det var satt jag upp!!! Magiskt!!!


Igår var vi på BVC för 8 månaders kontroll (grattis till mig för jag blev exakt 8 månader igår!) Och när Syster Maritza kom så vinkade jag till henne!!!


Min första vink, Mamma var så stolt att jag trodde hon skulle gå in i en lyktstolpe på vägen hem!!!

Av Wilda - 10 december 2011 14:28

Igår när jag vaknade efter min förmiddags siesta och slog upp ögonlocken stod Alina min kompis där vid sängen! Hon hade med sig sin storebror Lukas och deras mega vovve Cookie.


  

- Tjena Wilda, dags och sluta surra nu eller???


- Japps, nu blir det åka av, sist till köket är en fis!


- Lätt match, du kan ju inte krypa än som jag, blä hä ha ha ha....


- Jag åker på Mammas rygg din stor fis!!! (med andra ord jag vann!)


  Alina var super dålig looser!


Här är hennes glada Brorsa Lukas:


  

Han är det inte lönt att tävla med än, han kan faktiskt springa, mega coolt!


Sen drog vi iväg till Flaningen (tyvärr inga bilder, batteriet i kameran tog slut!) Men jag kan ju säga att Cookie satte svanar och ankor på plats!!!


Det var en blöt, jag menar dyngsur hund som fick åka bil hem till Svedala sen!!!!


                                                  
     TREVLIG HELG!!!!



Ovido - Quiz & Flashcards