wili

Alla inlägg under oktober 2011

Av Wilda - 15 oktober 2011 06:00

Lite bilder från dagliga intaget av smakportioner....


  


-Pappa, RAPPA PÅ, se till och fixa upp käket på sleven och hiva in!!!!


  


-Mmmmmmm, mumsilimums mums!!!!!!!!!!


 

Av Wilda - 14 oktober 2011 07:03

I onsdags hade vi träff med Föräldragruppen hemma hos min polare Ida.


Här ligger jag och Ida på hennes rum.


  

Jag kör goofyface till kameran, Ida värsta modellblicken...


    

Ida kollade mig stenhårt när jag lattjade med hennes leksaker- värsta höken!  


När det var dags för krubb fick jag låna hennes middagsstol:


    


Sen blev vi trötta, alla bebbar åkte ut för att sova i sina vagnar.


 


UTOM JAG! Jag är PrinssesanÄrten så jag fick sova inne i Idas säng. Lyx!!!!


  

-Aaaaaaaaahhhhh,  Pappa upp i dagen, jag vet hur en slipsten ska dras!!!!!!!!!


Av Wilda - 13 oktober 2011 14:29

Hej hopp, numera kan jag vända mig från rygg till mage och tvärtom utan problem.... härom natten tog jag tag i sängkanten och Mamma blev nervo.... sänkte sängbottnen till lägsta!!!


  


Jag och Ida var på Öppna förskolan, jag tog beslag på alla bollar jag kunde hitta:


  


Och Ida lekte Dr Spock som flyger rymd-tefat!!!


  


    

Av Wilda - 12 oktober 2011 07:02

Har varit på Flaningen och kastat smulor till ankorna:



 

Letade efter en medhjälpare för att visa Svanen som bestämmer, hittade 3 kandidater!


  

Den här Ankan var där krut i, han var så ivrig att han läxade upp sig själv i rena farten!!!!


  

Den här Ankan snackade mest, kvack kvack kvack, så kan vi inte ha det, vi behöver en anka som kan fixa gåshud....


  Men den här!!!! Den ska nog kunna skrämma fjädrarna av Svanen, eller vad tror ni???!!!!!!!!! JAAAIKSSS!!!


Håll ögon i nacken Svanen, så fort jag trimmat Ank Monstret så kommer jag!!!!  He he he...........


Av Wilda - 10 oktober 2011 12:30

Fick en jättefin liten snigel av Ida! Hon och hennes Mamma var på IKEA och Ida fick fatt i den och kastade den i kundvagnen...... när sen hennes Mamma kom fram till kassan undrade hon var den kom ifrån! Ida låtsades som ingenting och stirrade i taket!


Sen smugglade Ida hem den till mig! Snälla lilla Ida!!!


  


Mamma och jag brukar stöta på en massa sniglar på våra promenader, kolla in denna super söta som kioskar blad!


 


Nu ska Mamma ge er lite spännande Snigel fakta: 


- Sniglar kan krypa över rakblad utan att skada sig pga slemsekret!


- Sniglar är både kvinnliga och manliga!


- Livslängd: 15 år


-Hastighet: Väldigt väldigt långsam, slöare än slö!  


- Kan sova i 3 år!!!!! 


- "Mördarsniglen" har fått sitt namn genom sitt beteende att äta upp andra sniglar. Den är ofrivillig invandrare från Spanien och kom med båt till Sverige 1975 pga import av jord och växter.


 






 

Av Wilda - 8 oktober 2011 06:00

Gröna Pilen har jobbat och dratt, han har slitet och fått fnatt.


  


Eftersom jag blivit stor har vi gjort om vagnen till sittvagn istället.


Wowsi, kolla in, numera går vagnen under namnet:


Svarta Blixten!!!!!


  

Fler hästkrafter, karossen väger några kilo mindre så där drar man några knop snabbare!


    

                               STÖRTMYSIGT!!!!!!!!!!!!!

Av Wilda - 7 oktober 2011 05:15

Jag har blivit stor, eller större än size bebis! Nu känner jag mig som en liten flicka och närmar mig 6 månader!!!!


Jag har växt ur min:


  


Titta på mig! Lilla stora Jag!!!


  


Innan såg jag bara trädtoppar och gatlyktor, nu kan jag vara med och övervaka trafiken. Visa Mamma så hon följer ALLA trafikskyltar:


  


Jag har monterat extra bromslyktor för att liva upp stämmningen för bakomvarande:


  


Tipsat Mamma hur man kör 2 betalar för 1 på bron:


  


Och lär Mamma vilka fraser hon kan använda:


 


Håll till vänster ditt blindstyre!!!!!





Av Wilda - 6 oktober 2011 08:04

Mamma har fyndat till mig, tack snälla Mamma....


  

Fina kläder som går i rött, har ju nästan allt i rosa- men vadå, I'm pretty in pink you know!!!


  

Yeeeaahh, party on dudes, I'm a baby rocker........


  


Bamse och hans vänner pryder numera barnvagnen!


  

Och ett underbart sagoslott som man kan bära med sig överallt, hästens ben är super goda att tugga på!


Det är bra när Mamma sticker iväg på sina rundor!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards