wili

Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Wilda - 21 augusti 2011 10:00

"Jovi"


Här är en ny kategori som kommer att handla om vad jag gillar- Mamma kommer att skriva lite fakta så jag ska lära och utveckla mig säger hon... lite nytta & nöje med andra joller....


Först ut.. min älskade Nalle som går under namnet Jovi, här är han:


  


Han är döpt efter Mammas favorit: Mr Jon Bon JOVI!!! Mamma älskar honom, sett honom 2 gånger: Stockholm & Danmark .....löjligt....... Jag finns faktiskt!


Men jag diggar ju ändå gunget, Mamma spelar ofta, fick lära mig texterna redan i magen!  " I was born to be her baby"


Nu lämnar jag över till Mammas FAKTA:


     

Jon Bon Jovi-  Född den 2 mars 1962 i New Jersey.  Han är sångare, gitarrist, låtskrivare och skådespelare.

Som skådis har han spelat i den fina filmen "Skicka vidare" måste ses- man bölar tårarna av sig! Loooka in han i ett avsnitt i "Sex and the city" eller ett antal inhopp i "Ally McBeal".


Jon är även en fin man- han jobbar för RÖDA KORSET för att bekämpa AIDS.

Den 21 september 2005 gav bandet BON JOVI   £ 1 000 000 till att hjälpa offer efter orkanen Katrina.   A whole lotta money!!!


 


Jon är gift sen -89 och har 4 Knoddar!! 1 tös och 3 pågar.


Han har släppt 13 album- BRA KÄMPAT! 2 solo resten med hans eget band "BON JOVI"(bildades 1983). Dom har sålt ca 130 miljoner album- GÖR OM DET PÅ EN 5-ÖRING!


 

Mmmmmmm, läckert.........    Kolla in hans hemsida www.bonjovi.com

 

Wildas nalle är tillverkad av ingen mindre än Tico Torres, trummis i BON JOVI.

Går under namnet Rock Star Baby.  Klicka in på  www.rockstarbaby.se

                                       Fakta hämtad på Wikipedia / Linda





 

Av Wilda - 21 augusti 2011 08:28

 

Så var dom där, mina Föräldrar, Päron, Knastar utan lilla mig. Hade dom kul, utan mig? På kräftkalaset. Dom har inte berättat något om gårkvällen men jag kan känna på deras kräftluktande fingrar att dom ätit massor........ ug ug.....


Jag däremot hade jätte skojsigt hos Farmor & Farfar....tjeckade Kaninen, lapade lite Nan, mös i soffan och sov som en stock när jag skulle bli hämtad..... Så klart!


Men nu är jag back in buisness här hemma igen!


   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards