wili

Alla inlägg den 25 augusti 2011

Av Wilda - 25 augusti 2011 19:45

Nu ska jag berätta lite om hur det är att vara stark, då menar jag inte att man ska lyfta 1 miljon kilo.....


  


Icke picke pö, en aaaaning för tungt för dig grabben!!!


Nope, det handlar om styrka i kropp & knopp.


Av en slump hamnade jag på en blogg som heter http://isaks-nya-lever.bloggplatsen.se


Den handlar om en liten kille (stor för mig, jag är lammkött för honom!) Han heter Isak. Nu i påskas blev han super duper dålig och hans Mamma och Pappa blev allvarligt oroliga för honom.


Han fick åka in på sjukhus och gå igenom en massa tester och prover. Till slut kom man fram till att Isak behövde en ny lever- och snabbt! Han stod som NO 1 på listan över hela Norden för att få en ny lever.

 

Isak hade en baddar tur för Farbror Doktorn kom och sa:   
-Isak, vi har en lever till dig! 

Sen blev han opererad.... det är nu ett måste för dig som läser min blogg att klicka in och läsa på Isaks blogg, LOVA! TUMMIS! MARCH PANNKAKA!

      Du finns i mina tankar Isak..... Bamse kram från Wilda!



Av Wilda - 25 augusti 2011 09:30

Idag ska jag testa redskap som man mosar smakportiner med. Kommer att köra 3 olika varianter.


Nr 1 Gaffel


  

Detta är det billigaste alternativet, jovisst maten blir mosad men kan lätt bli klumpigt, känns lite enkelt, tråkigt, ge mig vassare verktyg, något att jobba med liksom....


Nr 2  The wean machine- cooolt namn!


    Denna mekanick är väldigt smidig, du kan ha den med överallt och behöver bara mosa det du behöver. Men nu är jag ju bara 4 månader så det blev lite för stora klumpar. I need puré!

Måste vänta någon månad till säger Mamma.

Finns på    www.jollyroom.se


Nr 3 Stavmixer


  


Klassiker! Den gör jobbet- behöver jag skriva mer?!!!


   Häpp!


        


MuuumsFillliMammma! Min Mamma är bäst på puré!!!!

-Vadå kladdig, har du ätit blängsylta eller?????


               Test slutfört, seeeeeee yaaaaaaaaa!!!











Av Wilda - 25 augusti 2011 06:45

Idag vräker regnet ner, det blixtrar och dundrar.... annat var det igår, då var Mamma och jag på utflykt med Ida & Linda.


Vi rullade till Albäcksskogen över stockar och sten.

Körde en fika i skogen vid en sjö.... lapade Nan, jag kräktes lite, Ida kräktes oxå (härmapa!). Vi hade rena rama kräkkalaset i det gröna.


Lystring ALLA BEBISAR stora som små, jag har hittat den, guldgruvan som ingen nånsin berättat om, var nappar växer, det är helt otroligt, vi bara rullade på det!!!!


 


Jag är sååååå lycklig, dom växer där vilt, bara sticka dit och plocka när förrådet hemma tagit slut!!!!

Sen hade jag och Ida ett litet snack, bebbe to bebbe....


  

- Du Wilda, du har lite dräggel som hänger i mungipan! Det ser inte så där värst fräscht ut om man säger så!


 

 - Har du kollat dig själv i speglen kanske,  uuhhhhäää  häää,..... du bubblar med....uhhh..

Sen rullade vi hem...............

        




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards