wili

Alla inlägg den 24 augusti 2011

Av Wilda - 24 augusti 2011 16:45

Då har vi kommit till ett nytt avsnitt..... Något som jag diggar är att traska iväg för att mata ankorna.


                                              Jag och min underbara Pappa

    

Dessa små ljuvliga dunbollar som rofyllt sprattlar omkring i sjön. Blir värsta huliganerna när man kastar en torr brödsmula till dom, ni ska se, rena rama catfighten!!!!

 

 - Kvack kvack, det är min smula din Äggplanta!

- Kvackelikvack, se upp din Vanvetting, här ska kioskas!

- Klack kluck uck suck.... jag satte en smula i näbbet....


Och så håller dom på, fin fin show, och gratis dessutom!

Eller kanske inte, man måste ha bröd med sig annars rör dom inte en fjäder minsann!


Över till Mammas Fakta:

- Lägger 8-10 ägg i april och ruvar 27-28 dagar

- Högst noterade ålder 29 år!!!!!

- För 3000-4000 år sen hade man dom som tamdjur i Kina

- Flick ankor väljer sina kompisar

- Flygplan i Amerika krockar med ca 100 ankor per år

- Ankor har 3 ögonlock ( 3D  ögonskugga!!!!)

    Fakta från Google

                                                  

                  / Mamma Linda


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards